Gmina Stare Kurowo
Powróć do: Urząd Stanu Cywilnego

AKT ZGONU – sporządzenie aktu zgonu

I. MIEJSCE I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

Rejestracja zgonu osoby następuje w urzędzie stanu cywilnego na terenie działania którego miał miejsce fakt zgonu.   

W Starym Kurowie jest to:

Urząd Stanu Cywilnego w Starym Kurowie

ul. Daszyńskiego 1

Pokój numer 11

Godziny otwarcia:

Poniedziałek 7:30 – 15:30

Wtorek 7:30 - 17:00

Środa 7:30 – 15:30

Czwartek 7:30 – 15:30

Piątek 7:30 - 14:00

 

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

Do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:

  • małżonek lub dzieci zmarłego
  • najbliżsi krewni lub powinowaci
  1. II.                 TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

Zgłoszenie zgonu następuje przez złożenie we właściwym USC karty zgonu w terminie 3 dni od dnia jej sporządzenia.

Jeżeli zgon nastąpił na skutek choroby zakaźnej, zgłoszenia zgonu dokonuje się w ciągu 24 godzin od zgonu.

Rejestracja zgonu nie wymagająca postępowania wyjaśniającego następuje od razu. Opracowanie dokumentacji zajmuje ok. 30 minut. 
Na potwierdzenie dokonania rejestracji wnioskodawca otrzymuje odpis skrócony aktu zgonu.

  1. III.             WYMAGANE DOKUMENTY

1. Karta zgonu wydana przez służbę zdrowia.
2. Dokument tożsamości osoby zmarłej.
3. Do wglądu:
• dokument stwierdzający tożsamość osoby zgłaszającej zgon,
• dokument stwierdzający tożsamość współmałżonka osoby zmarłej

IV.             OPŁATY


Sporządzenie aktu zgonu oraz odpis skrócony aktu zgonu  wydawane po rejestracji są wolne od opłaty skarbowej.

V.                TRYB ODWOŁAWCZY

Nie występuje

VI.             PODSTAWA PRAWNA

Podstawa prawna: art. 92-95 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014 r., poz. 1741).