Deklaracja dostępności
Urząd Gminy Stare Kurowo zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony http://www.starekurowo.pl .
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
Data sporządzenia deklaracji:
Data przeglądu deklaracji: 22.03.2024r.
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
- wersję kontrastową;
- możliwość zmiany rozmiaru tekstu;
- widoczny fokus;
- wyróżnienie odnośników.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Janina Januchowska, j.januchowska@starekurowo.pl . +48957615052
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Siedziba: Urząd Gminy Stare Kurowo, ul. Daszyńskiego 1, 66-540 Stare Kurowo
Miejsca parkingowe: Istnieje możliwość zaparkowania tuż przed wejściem do budynku. W najbliższym czasie miejsce do parkowania dla osób niepełnosprawnych będzie oznakowane kolorem niebieskim.
Dostępność wejścia: wejście do budynku odbywa się schodami, jednakże jest dostępne dla osób niepełnosprawnych ze względu na znajdujący się podjazd dla wózków.
Dostępność komunikacyjna budynku: na parterze zapewniono pełną dostępność dla osób niepełnosprawnych, jednakże ze względu na brak windy nie jest zapewniona dostępność pomieszczeń na pierwszym piętrze. Zapewniono komunikację na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami w formie określonej w tym wniosku - pracownik schodzi do klienta po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą.
Prawo wstępu z psem asystującym: do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Komunikacja osób niesłyszących lub słabo słyszących:
Urząd Gminy Stare Kurowo informuje, że osoby niesłyszące i mające trudności w komunikowaniu się mogą umówić się na spotkanie z tłumaczem języka migowego.
Osoba zainteresowana załatwieniem sprawy urzędowej i chcąca skorzystać z osobistej pomocy tłumacza może wybrać jedną z form kontaktu z Urzędem Gminy:
- e-mail pod adres: urzad@starekurowo.pl
- telefon pod numer: 95 76 15 052
- tradycyjna drogą pocztową (Urząd Gminy, ul. Daszyńskiego 1, 66-540 Stare Kurowo)
- za pośrednictwem osoby przybranej (tj. osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę zainteresowaną w celu ułatwienia porozumienia i udzielenia pomocy) i dokonać zgłoszenia w celu rezerwacji wizyty lub osobiście przyjść do siedziby Urzędu i umówić się na spotkanie z tłumaczem języka migowego.
Zgłoszenia należy dokonać na co najmniej 3 dni robocze przed tym zdarzeniem. W sytuacjach nagłych prosimy o kontakt telefoniczny.
Termin umówienia spotkania zależy od aktualnej dostępności tłumacza.
O miejscu i terminie osobistego spotkania z tłumaczem Urząd poinformuje zwrotnie na adres e-mail lub numer telefonu podany przez osobę zainteresowaną w zgłoszeniu.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247
Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848